Una Copa Nadal de Natació passada per aigua

Dijous, 16 de gener de 2014
Fa quaranta-dues edicions que a la Pobla de Claramunt es fa la Copa Nadal de Natació i des de l'organització no es recordava cap any que hagués plogut com ho va fer. Havia nevat i s'havia hagut de trencar el glaç de la piscina però mai els nedadors s'havien tirat a la piscina plovent. Tot i això, la participació va ser molt destacada, hi va haver 53 participants.
Gerard Gual, amb un temps de 12.06, i Ona Brunet, amb un temps de 14.40, van ser els guanyadors absoluts. El primer classificat comarcal masculí va ser Marc Tolosa, amb un temps de 12.07, i la primera classificada femenina, Èlia Ibarra, amb 14.60. Quant als guanyadors locals van ser Albert Alegre, amb 14.24, i Aina Fitó, amb 17.20.
Com en altres edicions, es va obsequiar amb un bacallà el darrer classificat masculí i femení, que van ser, respectivament, Romà Cortés, amb un temps de 30.79, i Jessica Rodríguez, amb un temps de 26.12. També es va premiar el nedador de més edat, que va ser, com ja fa moltes edicions, Ernest Parcerisas, de 79 anys, i el més petit, que va ser Xavier Bermejo.
El lliurament de copes va anar a càrrec de l'alcalde, Santi Broch, del regidor d'Esports, Juan Carlos Pérez, i d'altres regidors del Consistori poblatà. Un cop coneguts els guanyadors i feta l'entrega de trofeus es van sortejar, i enguany com a novetat, una tauleta, cedida per l'Ajuntament, i una bossa d'esports, d'Esports Sallés, entre els menors de 16 anys i que van tocar a Èlia Ibarra i Judit Ibarra, respectivament. Entre els majors de 16 anys també es va sortejar una tauleta, obsequi de l'Ajuntament, i una impressora, regal de Tecnocolor, que van ser per a Toni Salanova i Laura Balcells, respectivament.
Abans de la competició, a les 12 del migdia, els nens i les nenes van fer cagar el tió. Una seixantena d'infants van participar en aquesta activitat. Tant els nedadors com els assistents van poder veure un got de rom cremat i per als més petits, un got de xocolata. D'aquestes quaranta-dues edicions, la millor marca masculina la té Marc Tolosa, amb un temps de 11.25, i la femenina, Laia Fitó, amb un temps de 14.24.
La XLII Copa Nadal de Natació la va organitzar la regidoria d'Esports de l'Ajuntament i va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal de l'Anoia i empreses i entitats bancàries de la Pobla i de la comarca.

Entre 500 i 600 persones assisteixen al XXIX Pessebre Vivent
El dia de Sant Esteve, i com ja és tradicional a la Pobla de Claramunt, els racons del nucli antic es van convertir en l'escenari del Pessebre Vivent. Entre 500 i 600 persones van assistir a aquesta escenificació, que se'n van fer en dues sessions, a les 6 de la tarda i a 2/4 de 8 del vespre.
L'entitat organitzadora, la Comissió del Pessebre Vivent, va valorar molt positivament com va anar l'activitat. Com a novetat i que va sorprendre el públic, cal destacar l'escena dels Dimonis, on hi havia uns àngels que cantaven rapejant.
Hi van participar una setantena de nens i nenes, d'entre 3 i 14 anys, i en l'organització, que va comptar amb el suport de l'Ajuntament, hi van col·laborar una trentena de persones. Cal destacar que enguany va augmentar la participació de petits actors i actrius. Hi havia sis escenes, entre les quals n'hi havia una de nova que era L'Anunciació, a l'espai del Safareig i de la plaça de les Tres Fonts i que tenia música en viu. La resta d'escenes eren: el Mercat, als Jardinets; el Somni de Nadal i els Dimonis, a la plaça de l'Església; i els Pastors i el Naixement, al Campanar Vell.
Al llarg del carrer Major es van repartir els oficis que eren: els terrissaires, els paperers, els forners, els cistellers i els fusters que en aquesta edició, i com a novetat, tenien uns breus diàlegs. En acabar les dues escenificacions es va sortejar un pernil i es va repartir un got de Cacaolat, coca i xocolata per als nens i nenes que van participar en la representació. L'any vinent serà la trentena edició i els organitzadors ja hi estan pensant i començant a treballar.

Darrera actualització: 3.03.2021 | 11:19