Tot a punt per a una nova edició de la revetlla de Sant Joan
La cursa de relleus que portarà la Flama del Canigó encetarà la festivitat
La Pobla de Claramunt ja ho té tot a punt per a la Revetlla de Sant Joan el proper dimarts 23 de juny, una de les celebracions més arrelades del calendari festiu català que celebra la nit més curta de l’any. L’activitat tindrà lloc al Parc de Sant Galderic i combinarà tradició, cultura popular i convivència ciutadana.
Com ja es tradició, l’Associació Cultural La Llobreia ha organitzat la cursa de relleus que portarà els corredors i les corredores fins a Igualada a buscar la Flama del Canigó i dur-la fins al municipi. La festa arrencarà un cop arribin els corredors que duen la Flama, aproximadament a les 20.45 hores. Tot seguit, a les 21 hores, es farà la lectura del manifest de la Flama del Canigó, símbol de la identitat i la cultura catalanes.
A partir de les 21.15 hores s’obrirà l’espai per al tradicional sopar de carmanyola, una proposta que convida els veïns i veïnes a compartir la vetllada en un ambient familiar i participatiu. Tot seguit, arribarà un dels moments més esperats de la nit amb l’encesa de la foguera de Sant Joan, acte central de la celebració. La festa continuarà fins a la 1 de la matinada.
Amb aquesta celebració, el municipi manté viva una tradició molt vinculada a la cultura popular catalana i dona la benvinguda a l’estiu amb una proposta oberta a tota la ciutadania. Des del consistori, han volgut agrair al personal de l’Agrupació de Defensa Forestal (ADF) la seva col·laboració i han convidat tothom a participar.