Llibres, roses, sardanes i contes per Sant Jordi

Dimecres, 30 d’abril de 2014
El nostre municipi va viure la diada de Sant Jordi, el dimecres 23 d'abril, amb diverses activitats. Llibres, roses, una ballada de sardanes, activitats a l'escola Maria Borés i a la Llar d'Infants Municipal Sol Solet van omplir l'agenda d'aquest dia tan significatiu per a tots els catalans i catalanes.
Al matí i a la tarda, a la plaça de l'Ajuntament, l'Associació Cultural Barrufet Roig va col·locar una parada de llibres i roses. Van vendre unes 325 roses i entre 50 i 60 llibres, entre els quals hi havia alguns dels títols més venuts enguany, com L'analfabeta que va salvar un país de Jonas Jonasson, Desig de xocolata , de Care Santos, L'altra , de Marta Rojals, o El primer heroi , de Martí Gironell.
A la tarda, en aquesta mateixa plaça, la regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament i l'Associació per a l'Oci de la Gent Gran van organitzar una ballada de sardanes. Un grup de sardanistes, sota les directrius del professor Joan Icart, van ballar diverses peces. També en aquest espai la quitxalla va poder fer un punt de llibre amb una rosa pintada. Aquesta activitat va anar a càrrec del Cau Jove.
A l'escola Maria Borés, els alumnes van assistir a una representació de teatre en anglès, a càrrec de la companyia Blue Mango. Els nens i nenes d'educació infantil i cicle inicial van poder veure The gingerbread man i els de cicle mitjà i superior, Sherlock Holmes .
A més d'aquesta activitat, es va fer un mercat de llibres de segona mà, una iniciativa que ja fa uns anys que s'organitza i que té molt bona acollida. Els alumnes i els pares que ho van voler van poder portar un llibre i intercanviar-lo per un altre. També es va col·locar una parada amb roses que havia confeccionat els nens i nenes del centre i cada alumne va rebre com a obsequi un llibre.
Els dies previs a Sant Jordi els alumnes van fer diverses activitats relacionades amb la diada. Cada cicle va fer una versió d'un conte popular i el va il·lustrar. Aquest treball es va exposar al vestíbul de l'escola. A la llar d'infants municipal Sol Solet la quitxalla va pintar una rosa per regalar-la a la mare.
Les activitats de Sant Jordi a la Pobla de Claramunt es van tancar el dijous 24 d'abril amb una sessió de l'Hora del Conte a la biblioteca municipal mossèn Cinto Verdaguer. Una cinquantena de persones van escoltar els relats que va explicar l'Anna Selga. Eren contes inspirats en cavallers. Aquesta activitat la va organitzar la regidoria de Cultura de l'Ajuntament.


Darrera actualització: 3.03.2021 | 11:19