L’igualadí Ramon Sala converteix troncs d’oliveres en escultures

Dimecres, 15 de maig de 2013
L'igualadí, amb arrels poblatanes, Ramon Sala ha portat a la Sala Municipal d'Exposicions una mostra d'escultures molt originals. Es tracta de troncs d'oliveres, que amb el treball d'un insecte anomenat “barrenillo”, Sala ha convertit en escultures. La mostra es podrà visitar fins al 26 de maig.
La inauguració de la col·lecció escultòrica es va fer el diumenge 12 de maig al migdia. L'acte inaugural va anar a càrrec de l'alcalde, Santi Broch, que va destacar la originalitat de la mostra i va recordar que Ramon Sala ja havia exposat a l'espai cultural poblatà fa uns anys, en concret, el 2004.
El visitant es pot passar una estona contemplant una dotzena d'escultures, repartides per la sala, sortides de la natura i realitzades pel “barrenillo”. Aquest art es coneix amb el nom de “Nest Gallery”, que significa galeria de nius. La veritat és que és ben curiós veure com un insecte pot fer aquestes meravelles que Ramon Sala ha tingut la idea de convertir en escultures.
A més d'aquestes figures, a les parets es poden veure unes herbes, clavades en uns plafons, que es diuen cugula que es troben al costat dels camps i que, amb la humitat, van canviant de postura. El dia de la inauguració Ramon Sala va ruixar les herbes amb aigua i van anar modificant la posició. La demostració va encuriosir tots els presents.
És una mostra que costa de definir, que té la natura com a protagonista, i que el millor és buscar una estona per anar a veure-la. L'horari de visita és de dilluns a dissabte, de les 6 de la tarda a les 8 del vespre, i els diumenges, de les 12 a les 2 del migdia. Aquesta mostra l'organitza la regidoria de Cultura de l'Ajuntament.

Darrera actualització: 3.03.2021 | 11:13