L’Ajuntament dóna suport a la consulta del 9N

Divendres, 26 de setembre de 2014
L'Ajuntament va aprovar, per unanimitat, en el Ple ordinari del dijous 18 de setembre una moció de suport a la convocatòria de la consulta del 9 de novembre. D'aquesta manera el Consistori poblatà s'uneix a les 666 localitats catalanes , que segons fonts de l'Associació de Municipis per la Independència, han confirmat que han convocat o convocaran plens per aprovar aquest text.
En la moció s'especifica el suport “a la convocatòria de la consulta del 9 de novembre per decidir lliurament el futur de Catalunya dins de l'exercici dels nostres drets democràtics i prendre el compromís de l'Ajuntament de la Pobla de Claramunt en la realització d'aquesta iniciativa”. El Consistori es compromet a “facilitar els recursos i les eines necessàries per fer possible la consulta, fent una crida a la participació”.
En el segon punt del text es diu que es dóna “ple suport al president, al govern de la Generalitat i al Parlament de Catalunya” per tirar endavant la convocatòria, “ja que respon a la voluntat majoritària del poble català i dels seus representants”. I en el tercer punt es recull comunicar aquest acord a diferents institucions i entitats implicades en el procés.
En aquesta sessió també es van aprovar dues mocions més, presentades pel Grup Municipal Socialista: una sobre la realització d'un estudi de la xarxa de clavegueram i una altra sobre l'elecció democràtica dels alcaldes. Els dos textos van rebre el suport de tot els membres del Consistori presents.
Respecte la primera moció, l'alcalde, Santi Broch, va explicar que “en els documents del POUM que ha lliurat l'empresa que està elaborant el treball no hi ha un estudi exhaustiu sobre el clavegueram del poble. Per tant, es demanarà una subvenció dins de la Xarxa Barcelona-Municipis de Qualitat, de la Diputació de Barcelona, per poder-lo realitzar” .
Pel que fa a la segona moció, Santi Broch va afirmar que “no pot ser que el cap de la llista més votada, sense superar el 50 per cent dels vots, pugui ser escollit alcalde o alcaldessa” com proposa el PP en la reforma de la Ley Orgànica 5/1985, de 19 de junio, del Régimen Electoral General (LOREG). En aquest ple també es va aprovar la incorporació a les Ordenances Fiscals del preu del llibre La Guerra Civil i el primer franquisme a l'Anoia. Els protagonistes d'Antoni Dalmau i Ribalta, que és de 20 €, i dels pins amb l'escut de l'Ajuntament, que té un cost de 3 €.
Darrera actualització: 3.03.2021 | 11:19