Contacte
Idiomes
Català
Castellà
Anglès
Alemany
Francès
01.05.2025 | 17:22
Inici
Cercar:
Ajuntament
Serveis i tràmits
Municipi
Actualitat
Comunicació
Adreces i telèfons
Ajuntament
El govern municipal
Salutació de l'Alcalde
Consistori
Grups municipals
Regidories
Agenda política
Pressupostos i plantilles
Organismes dependents o vinculats
Altres administracions
Resultats electorals
Òrgans de govern
Informació general
Plens municipals
Plens Municipals 2024
Plens municipals 2023
Plens municipals 2022
Plens municipals 2021
Plens municipals 2020
Plens municipals 2019
Plens municipals 2018
Plens municipals 2017
Plens municipals 2016
Plens municipals 2015
Plens municipals abans del 2015
Juntes de govern
Juntes de govern local 2023
Juntes de govern local 2022
Juntes de govern local 2021
Juntes de govern local 2020
Juntes de govern local 2019
Juntes de govern local 2018
Informació oficial
Anuncis / Edictes
Ordenances fiscals
Normativa / Ordenances generals
Perfil de contractant
Procesos selectius
Urbanisme
Plans, campanyes i programes
Ajuts i Subvencions
Ajuts i Subvencions En curs
Ajuts i Subvencions Tancats
Seu / Transparència
Seu electrònica
Transparència
Serveis i tràmits
Punts d'atenció al ciutadà
Tràmits i gestions
Finestreta Única Empresarial (FUE)
Impostos
Factura electrònica
Verificació de documents
Catàleg de Serveis
Municipi
Guia del municipi
Com arribar-hi
Guia de carrers / Plànol
Equipaments
Empreses i comerços
Entitats i associacions
Subministraments
Emergències
Informació del municipi
Història
El municipi d'un cop d'ull
El municipi en xifres
Cultura
Personatges il·lustres i artistes locals
Premi Gumersind Bisbal Gutsems
Altres Poblas de Catalunya
Publicacions sobre el municipi
Patrimoni cultural
Informació geogràfica
Turisme
Calendari festiu anual
Festes i fires
El castell de Claramunt
Informació general del Castell
Història del castell de Claramunt
Plànol i estances del castell de Claramunt
Horaris, preus i usos
Llocs d'interès
Rutes
Entorn natural
On dormir
On menjar
Actualitat
Avisos
Notícies
Agenda
Galeria imatges
Cursos i tallers
Hemeroteca
Comunicació
Revista Municipal
Viu la Pobla
Viu la Pobla 2020
Viu la Pobla 2021
Viu la Pobla 2022
Viu la Pobla 2023
Viu la Pobla 2024
L'Ajuntament informa
L'ajuntament informa 2019
L'ajuntament informa 2018
L'ajuntament informa 2017
L'ajuntament informa 2016
L'ajuntament informa 2015
L'ajuntament informa 2014
L'ajuntament informa - Anterior al 2014
Els plens municipals en directe
Alta avisos Whatsapp
Butlletí digital
Participació ciutadana
App de la Pobla de Claramunt
Adreces i telèfons
home
Actualitat
Avisos
Notícies
Agenda
Galeria imatges
Cursos i tallers
Hemeroteca
Notícies
Avisos
Notícies
Agenda
Galeria imatges
Cursos i tallers
Hemeroteca
L'Ajuntament aprova les retribucions dels càrrecs electes seguint les directrius de l'ACM
Dimarts, 12 de juliol de 2011
L'Ajuntament de la Pobla de Claramunt va aprovar, en el Ple extraordinari del 7 de juliol, les retribucions i indemnitzacions per als càrrecs electes, que segueixen les directrius proposades per l'Associació Catalana de Municipis (ACM) per a les poblacions d'entre 1.001 i 3.000 habitants. El punt es va aprovar amb els vots a favor de l'equip de govern de CiU i en contra dels dos grups municipals de l'oposició, PSC i ERC.
L'alcalde tindrà dedicació parcial i percebrà una retribució bruta anual de 26.938,80 €, dividits en catorze pagues. La resta de regidors de la corporació, que no tenen dedicació exclusiva ni parcial, rebran les indemnitzacions següents: per assistència als plens, 150 € (tant els representants de l'equip de govern com els de l'oposició); per assistència a les Juntes de Govern Local, 150 €; i per assistència a la Comissió Especial de Comptes i a altres comissions no resolutòries que es puguin constituir, 150 €. Aquestes quantitats són les mateixes que fa quatre anys.
L'alcalde, Santi Broch, va explicar que per establir les retribucions i les indemnitzacions dels càrrecs electes s'havia seguit la proposta de l'ACM, ja que en aquesta qüestió la llei no determina res. Broch va explicar que el sou d'alcaldia s'ha establert d'acord amb la pujada de l'IPC d'aquests darrers quatre anys.
Josep Aguilera, d'Esquerra Republicana, va anunciar el vot en contra del seu partit
“ja que s'abaixen els sous a tot arreu i aquí pugem. En el seu programa electoral no ho deien que farien això”
.
Per part del PSC, Frederic Marí, també va anunciar el vot en contra del seu grup municipal. Marí va afirmar que per determinar les retribucions i les indemnitzacions
“no ens podem guiar pel que diuen les associacions de fora”
. Des del partit socialista, segons va assegurar,
“creiem que el punt de partida per la dedicació d'un regidor està mal enfocat. Els regidors i les regidores s'han presentat no per cobrar un sou sinó per servir els poblatans. Des de la nostra formació proposem reduir les assignacions”
.
Santi Broch va respondre les intervencions dels dos partits de l'oposició. L'alcalde va assegurar que
“les retribucions són justes i no són desmesurades per les hores que es dediquen. Que l'ajuntament funcioni depèn, en gran part, de la important feina que fan els regidors i de la responsabilitat que tenen. A més cal tenir en compte, com ja he dit en més d'una ocasió, que les finances municipals estan sanejades i l'any passat es va tancar amb un romanent de tresoreria de 80.000 €. Aquest fet és fruit de la bona gestió realitzada des de l'equip de govern”
.
Pocs canvis en la distribució del cartipàs municipal
En aquest Ple també es va donar a conèixer el cartipàs municipal que té pocs canvis respecte la distribució de regidories que ja hi havia fins ara. Santi Broch serà l'encarregat de la cartera d'Urbanisme, que abans depenia de Josep Aloy, i Montse Ortiz, que fins ara ocupava l'àrea d'Infància i Joventut, passa a ser regidora de Sanitat i Medi Ambient. Els temes dels joves passaran a mans de Josep Aloy, que també serà responsable de l'àrea d'Hisenda.
Esther Touriñán seguirà a la regidoria de Cultura i Festes; Antoni Aloy a la d'Educació; Carme Farrés a la de Benestar Social, i Juan Carlos Pérez a la d'Esports. Pel que fa a les tinences d'alcaldia, el primer tinent d'alcalde serà Josep Aloy; la segona, Esther Touriñán, i el tercer, Antoni Aloy.
En la primera sessió extraordinària d'aquest mandat també es va aprovar la constitució de la Junta de Govern Local, amb els vots a favor de CiU i l'abstenció del PSC i d'ERC. Segons va explicar Frederic Marí des del grup municipal socialista
“no creiem que sigui necessari que existeixi aquest òrgan ja que l'ajuntament amb l'estructura administrativa que té pot funcionar sol”
. L'alcalde, Santi Broch, va defensar la necessitat de la creació de la junta
“ja que podem donar resposta a les qüestions i als problemes dels veïns del nostre poble més ràpidament”
.
En aquest Ple també es va establir la periodicitat de les sessions ordinàries, que es faran el segon dijous, no festiu, de cada dos mesos, tot i que la llei regula que per a municipis de fins a 5.000 habitants poden tenir una periodicitat de cada tres mesos com a mínim.
Compartir
Tweet
Darrera actualització: 3.03.2021 | 11:05
Regidors del Consistori 2011-2015
Imatges
Regidors del Consistori 2011-2015
Previous
Next