Es clou la XIV Setmana de la Gent Gran amb un èxit de participació

Dijous, 6 de juny de 2013

El nostre municipi va viure, del 27 de maig al 2 de juny, la catorzena edició de la Setmana de la Gent Gran, que va organitzar la regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament. Les activitats es van cloure amb un dinar, que va aplegar uns 200 poblatans i poblatanes a la plaça dels Països Catalans i que va presidir Ramon Terrassa, director general d'Acció Cívica i Comunitària del departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya.
Al final de l'àpat es va homenatjar l'àvia i l'avi més grans del municipi, Rosa Mañosas, de 100 anys, que no va poder assistir a l'acte, i Paulino Valiente, de 96 anys. També es va fer un reconeixement als trenta-tres poblatans i poblatanes nascuts entre els anys 1927 i 1929, dels quals vint-i-un van estar presents en el dinar.
Després dels homenatges, va arribar el torn de parlaments. En primer lloc, va intervenir la regidora de Benestar Social, Carme Farrés, que va fer un repàs a les activitats que s'havien dut a terme durant la Setmana de la Gent Gran i de la bona participació que hi havia hagut. La regidora també es va referir a les propostes que es tiren endavant des de l'Associació per a l'Oci de la Gent Gran i a la dinamització de l'espai municipal per a les persones de la tercera edat.
Tot seguit, va adreçar unes paraules als presents Maria Senserrich, diputada al Parlament de Catalunya, que va fer èmfasi als valors i a la importància de la gent gran en la societat actual. La diputada també va felicitar l'Ajuntament per organitzar, durant tants anys, aquesta iniciativa.
A continuació, va intervenir l'alcalde de la Pobla de Claramunt, Santi Broch, que va afirmar que “l'equip de govern del Consistori poblatà segueix i seguirà apostant pel benestar de tots els ciutadans del municipi i, molt especialment, de les persones de la tercera edat” . Broch va dir que la generació dels assistents al dinar “va ser una generació d'esforç, de sacrifici i de treball, valors que s'han perdut en aquesta darrera dècada i que caldrà recuperar per mirar el futur amb més optimisme” .
L'alcalde també es va referir que molts avis i àvies ajuden els seus fills que estan vivint una situació difícil a tirar endavant i aquest fet és de destacar. Santi Broch va acabar el seu parlament felicitant tots els homenatjats i, en especial, a l'avi i l'àvia de més edat i va agrair la feina realitzada per totes les persones que treballen per fer possible la Setmana de la Gent Gran.
El torn d'intervencions el va tancar Ramon Terrassa, director general d'Acció Cívica i Comunitària del departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya, que va felicitar l'Ajuntament per organitzar aquestes activitats per a les persones de la tercera edat i va encoratjar a seguir treballant en aquesta línia. Ramon Terrassa també va dir que, actualment, l'esperança de vida ha augmentat i va afegir que la gent gran s'ha convertit en el pilar de la societat per la seva experiència i els seus valors.
La festa es va acabar amb un concurs de cançons i un ball amb el duet Bartomeu i Sheila, que va durar fins passades les 7 de la tarda.

Més d'una norantena de persones, d'excursió a Calella de Palafrugell

Una de les activitats de la XIV Setmana de la Gent Gran que va tenir una participació més destacada va ser l'excursió a Calella de Palafrugell, que es va fer el dimecres 29 de maig. Hi van anar 94 persones. La sortida va incloure una visita guiada per aquesta població de la Costa Brava i un dinar.
L'espectacle amb la coneguda Regina Do Santos també va tenir molt bona acollida. Més d'un centenar de persones es van aplegar, el dissabte 1 de juny a la tarda, a l'Ateneu Gumersind Bisbal i van passar una estona molt entretinguda i divertida amb el show que va oferir la cantant i ballarina brasilera, ple d'humor i d'algun moment picant.
El dijous 30 de maig a la tarda, a l'Ateneu Gumersind Bisbal es va fer el IV Concurs de Ball, al qual van participar vuit parelles. Vicenç Bernat i Maria Adoración Galve van ser els guanyadors. Els participants van ballar cinc balls: txa-txa-txa, pasdoble, foxtrot, tango i vals. Aquest concurs es va fer en el marc d'un ball a càrrec del músic Amaro.
La XIV Setmana de la Gent Gran es va obrir, el dilluns 27 de maig a la tarda, amb el Juguem Plegats, una festa intergeneracional que va tenir lloc al parc de Sant Galderic i que va aplegar un bon nombre de nens, pares i avis. L'activitat es va iniciar amb l'actuació dels alumnes de quart de l'escola Maria Borés que, sota la direcció de la professora Marta Royo, van ballar dues cançons: Fil de Llum , d'Andreu Rifé i que va ser la banda sonora de la sèrie Polseres Vermelles , i Vull estar amb tu , dels Catarres.
Tot seguit, des del Cau Jove i sota la direcció de la poblatana Maria Sánchez, un grup de noies van representar un esquetx ambientat en un aeroport. A continuació, el grup que els dimarts fa classes de sardanes va oferir una ballada, mentre els nens i nenes podien berenar pa amb oli i xocolata i sucs.
Després la quitxalla va poder participar en diferents jocs, com el de la poma, les bitlles catalanes o una cursa de sacs. Els nens i nenes també van poder passar una estona entretinguda fent diverses activitats, com fent un dibuix, trenes o deixant que els pintessin la cara.
La festa però es va haver de suspendre a causa del ruixat que va caure. Tota la quitxalla va rebre com a obsequi una bossa de llaminadures. Aquesta activitat, que ja fa uns quants anys que s'organitza, té molt bona acollida i compta amb la col·laboració de diferents voluntaris del municipi.
Una altra de les propostes de la Setmana de la Gent Gran va ser un taller de cuina d'estiu, el dimarts 28 de maig al Local Social de l'Ateneu, que va anar a càrrec de Carme González. En aquesta activitat hi van participar una vintena de persones, que van aprendre a cuinar una amanida d'arròs i un pastís de fumats.
La XIV Setmana de la Gent Gran es va organitzar des de la regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament. Hi van col·laborar l'Associació per a l'Oci de la Gent Gran, l'escola Maria Borés, el Cau Jove i pares i avis del municipi.








Darrera actualització: 3.03.2021 | 11:13