Els fills de l'arquitecte Josep M. Jujol visiten l'església

Dimecres, 17 d’abril de 2019

Els fills de l'arquitecte Josep M. Jujol, Teresa i Josep M., van visitar, el dijous 11 d'abril, l'església de Santa Maria. Des de juliol de 2018 i fins a setembre de 2019 se celebra el 140è aniversari del naixement d'aquest arquitecte, un dels noms més destacats del modernisme, conegut també per ser col·laborador d'Antoni Gaudí.
Abans de la visita al temple, els va rebre a l'Ajuntament l'alcalde, Santi Broch, i la regidora de Cultura, Esther Touriñán. Durant la visita a l'església, els dos fills de l'arquitecte van poder veure les tres obres que hi ha del seu pare: el peu de la mare de Déu de la Llet, datat el 1945, un vitrall situat al darrere de la imatge i una barana. Els dos descendents van estar acompanyats de personal de l'Ajuntament de Sant Joan Despí, impulsor de l'Any Jujol140.
Josep M. Jujol va néixer a Tarragona el 16 de setembre de 1879. El 1888 es va traslladar a viure a Barcelona amb la seva família i el 1897 va iniciar els estudis a l'Escola d'Arquitectura, que va concloure el 1906. Amb 22 anys va entrar a treballar al taller de l'arquitecte Antoni Maria Gallissà i posteriorment també va col·laborar amb els arquitectes Josep Font i Gumà i Antoni Gaudí. Va ser catedràtic de l'Escola d'Arquitectura de Barcelona i arquitecte municipal de Sant Joan Despí des de 1926. Va morir a Barcelona l'1 de maig de 1949.

Darrera actualització: 3.03.2021 | 11:34