La pluja remulla la desena edició del mercat artesanal de la Fira de la Candelera

Dijous, 8 de febrer de 2018

El mercat de productes d'artesania i d'alimentació de la Fira de la Candelera, que es va organitzar el diumenge 4 de febrer, va tenir uns protagonistes no volguts: la pluja i els paraigües. Malgrat el mal temps, un bon nombre de gent va anar a donar una volta per les parades ubicades al nucli antic. Aquest era el desè any d'aquesta iniciativa, organitzada per regidoria de Cultura de l'Ajuntament i l'empresa Mapamundi Produccions.
Durant les deu edicions, només en la primera, el 2009, la pluja havia estat present. Enguany, a primera hora del matí el temps es va mantenir, però entre les 10 i 2/4 d'11 van començar a caure les primeres gotes i després va augmentar la intensitat. Aquest fet va obligar a suspendre la ballada de sardanes prevista i l'actuació dels Falcons de Capellades, que només van poder fer algunes construccions.
Però, tot i la pluja, la gent, no només del poble i de la comarca sinó també d'altres punts de Catalunya, van agafar el paraigua i van sortir a donar una volta per veure la quarantena de parades, situades entre el carrer Major, la plaça de l'Església i la plaça de la Vila. El visitant podia trobar diferents productes, com olives, formatges i embotits, fruits secs garrapinyats, herbes remeieres, bijuteria, ceràmica, fusta, articles de màgia i cartes del Tarot, entre d'altres.
Com cada any, a l'entrada del mercat, un dels forners del poble venia els tradicionals bunyols de la Candelera, que una vegada més van ser tot un èxit. Entre les parades, cal destacar la dels Vins Claramunt, una marca que ha sorgit recentment al nostre municipi i que està tenint una gran acollida, i la de la cervesa artesana La Lenta. També hi havia una parada de roba feta a mà de la poblatana M. Rosa Vilardell i una de diferents complements de les poblatanes Irma Valls i Valeria Finkelstein.
A més dels de comprar els diferents productes, el visitant podia escoltar les històries que explicava una Vella Candelera a l'entorn d'una foguera, situada a la plaça de la Vila, on es podia tirar un ramet de romaní per fer fora la mala sort i fer una crida als bons auguris. En aquest mateix indret, s'obsequiava amb una infusió de poniol i es podia veure un taller d'elaboració d'espelmes i una demostració d'elaboració d'oli essencial de romaní amb fassina.
A més del personatge de la Vella Candelera, enguany, i com a novetat, hi havia un agutzil, que recorria els carrers fent una crida de la festa i llegint un pregó. A l'entorn de l'antic safareig hi havia diferents objectes que recordaven com, antigament per la Candelera, es feia la bugada anual a les cases. Una altra novetat va ser que els visitants eren obsequiats amb un tiquet per posar una espelma a l'altar de la mare de Déu de la Llet.
A més de totes aquestes propostes, el Teatre Jardí va acollir diverses activitats per a la quitxalla, com un taller de pintar la cara, un de globoflexia i un espectacle de música.

Altres activitats de la festivitat de la Candelera
A més del mercat de productes artesanals, dins de la programació de la Fira de la Candelera, el divendres 2 de febrer, festivitat local, la regidoria de Cultura de l'Ajuntament va organitzar diverses activitats. A 2/4 de 12 del matí, a l'església de Santa Maria es va oficiar una missa solemne en honor a la patrona, la mare de Déu de la Llet, acompanyada per les veus de la Schola Cantorum d'Igualada. L'ofici es va iniciar amb la benedicció de candeles. Un cop va finalitzar la celebració litúrgica, la formació coral igualadina va oferir una cantada.
A continuació, a la Sala Municipal d'Exposicions, l'alcalde, Santi Broch, va inaugurar una mostra col·lectiva d'artistes poblatans.  Enguany es poden veure les obres pictòriques de Francesc Surroca, Pepita Soteras, Irene Cervelló, Miquel Bou, Xus Luna, Pasqual Gomicia i Manel Vega. També es recullen algunes de les reproduccions dels carros del Pascual Heredia. L'exposició es podrà veure fins al dissabte 17 de febrer. L'horari de visites és de dimarts a dissabte, de 2/4 de 6 de la tarda a 2/4 de 8 del vespre.
Els actes del divendres es van tancar amb una discomòbil per a la quitxalla, que portava per títol disco Pinky i que va tenir lloc a la tarda a l'Ateneu Gumersind Bisbal. Un bon nombre de nens i nenes van ballar i cantar tot tipus de ritmes.
I el dissabte 3 de febrer, al llarg del matí al Teatre Jardí, l'Agrupació Fotogràfica Castell de la Pobla va organitzar un taller d'il·luminació de natures mortes, que va anar a càrrec del fotògraf José Antonio Andrés, de la Federació Catalana de Fotografia. Hi van assistir unes 25 persones que van aprendre l'art dels bodegons en la fotografia, tant en la part teòrica com pràctica.


Darrera actualització: 3.03.2021 | 11:32